Posted in Software

Kako napraviti padajuće liste u Excel tabelama?

Padajuće liste u Excelu su korisne kada želimo da napravimo kviz sa unapred ponuđenim odgovorima ili kada šaljemo tabele velikoj grupi ljudi, pa želimo da podaci budu ujednačeni. Umesto da korisnici sami ukucaju podatke, ponuđen im je skup iz koga treba da izaberu jednu opciju. To skraćuje i vreme popunjavanja podataka, jer ništa nije potrebno ukucavati.
Na konkretnom primeru Elektronskog dnevnika radjenog u Excel-u pokazacu Vam kako da napravite padajuće liste.

1. Odaberite ćeliju, ili grupu ćelija kojima hoćete da dodate padajuću listu.
2. Otvorimo Tab Data
3. Kliknemo na Data Validation i iz menija koji se otvori još jednom odaberemo Data Validation…

1 2 3

4. Kada nam se otvori dijalog prozor Data Validation, na kartici Settings odaberemo opciju List.

4

5. Sada je u polju Source potrebno da unesemo podatke za koje želimo da budu u padajućoj listi. Njih možemo i ručno da ukucamo (a), a možemo i da selektujemo postojeću bazu podataka (b).
Pokazaću vam i jedan i drugi način.
a) U polje Source kucamo opcije koje će se pojaviti u padajućoj listi. Te opcije koje unosimo treba da budu medjusobno odvojene tačkom i zarezom.

5

b) Ukoliko koristimo internu bazu onda je postupak sledeći:
(internu bazu pravimoo negde na radnom listu u excelu tako sto svaku opciju koju hoćemo da prikažemo u padajućoj listi kucamu u posebnim ćelijama u nizu jednu za drugom)
b-1) Kliknemo na dugme za selekciju

6

b-2) Prozor Data Validation će se smanjiti i pokazivaće samo polje Source. Sada je potrebno da izvršimo selekciju ćelija u kojima smo ranije uneli podatke koji će se pojaviti u padajućoj listi (interna baza). Kada izvršimo selekciju „lupimo“ Enter i posao je završen.

7

Nakon što smo „lupili“ Enter, prozor Data Validation je i dalje otvoren. Sada možemo da otvorimo karticu Input Message i tu ukucamo neki tekst koji će se pojaviti kao neka vrsta pomoći za korisnike kada se obeleži ta ćelija.

8

Korisnicima neće biti omogućeno da unesu neki drugi odgovor osim onih ponuđenih. Ako ipak to učine, pojaviće im se upozorenje  o grešci koje takođe možete da modifikujete. Na kartici Error Alert, ukucajte šta treba da im se pojavi ako pokušaju da ukucaju nešto drugo, osim onog ponuđenog.

10

To bi bilo sve, završili ste kompletan posao dodavanja padajuće liste. Nadam se da će Vam ova opcija koristiti 🙂

 

2 thoughts on “Kako napraviti padajuće liste u Excel tabelama?

  1. Pozdrav, pokušavam napraviti padajući listu ali tako da se može označiti više odgovora koji će biti prikazani u jednom polju. Prčkala sam nešto s VBA kodom ali iz nekog razloga ne funkcionira. Molim pomoć (ovaj prvi dio gdje je moguć jedan odgovor ide bez problema).

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s